Pontus Frithiof lanserar Superveckor 3:e till19:e februari

Parallellt med Bookatables Krogvecka lanserar Pontus Frithiof sin egen superdeal på restaurang Pontus! På Norrlandsgatan. Perioden 3-19:e februari erbjuds matsalens Temptation-menyer till fantastiska priser. Tanken är att så många som möjligt ska få upptäcka och uppleva det koncept som hade premiär i oktober och som kombinerar ambitiösa och innovativa femrättersmenyer med tillgänglighet och total matglädje.

”Våra gäster uppskattar konceptet Pontus! Temptations och jag tycker verkligen att vi lyckats kombinera lyxigt, tillgängligt och prisvärt”, berättar Pontus Frithiof. ”Sedan är nästa steg att se till att alla får reda på att den här möjligheten finns, när man som gäst ska välja restaurang. Vi vill erbjuda Superveckor under februari för att välkomna hit nya och gamla gäster och ge dem ett bra tillfälle att prova sig igenom våra menyer till ett bra pris.”

Namnet Pontus! Temptations kommer från den allra första avsmakningsmenyn som serverades på Pontus in the Green House för snart 15 år sedan och erbjuder fyra komponerade femrättersmenyer, alla med sitt eget tema och namn från en av titlarna i boktapeten. Menyerna byts ut med jämna mellanrum och den senaste i raden är en Skreitorsk-meny, som går under namnet ”Den gamle och havet”. Menyerna är även vid ordinarie pris mycket prisvärda och kostar mellan 370 och 700 kronor. Under Superveckorna sänks detta prisspann till fantastiska 295-495 kronor.

The Hundred Secret Senses  675 - 495kr

Den Gamle och Havet  695 - 495kr

As Times Goes By  545 - 395kr

Terra Nostra    370 - 295kr

Erbjudandet gäller måndag-torsdag kväll.

”Det har påpekats att våra Superveckor löper parallellt med Bookatables Krogvecka, men det måste ju vara en ren tillfällighet. Eller?”, skrattar Pontus, avslutningsvis.

• pontus!
  • pontus! temptations
  • superveckor

Pontus Group grundades 2002 av Pontus Frithiof och består i skrivande stund av verksamheterna restaurang Pontus!, bistron Pocket, Catering Från Pontus och Pontus på Fyran. I mitten av april öppnar en ny enhet i Solna Business Park, som går under projektnamnet Pontus in the Park.
Pontus Frithiof tror på förändring och förnyelse, men håller hårt i sina grundläggande värden: kvalitet, omtanke, personlighet, humor och, såklart, riktigt god mat.