Examination i Poolias Talent Management Program!

I fredags examinerades de nio deltagarna i Poolias interna Talent Management program. Nerverna var på helspänn när gruppen, under två timmar, presenterade sin examensuppgift inför Poolias Svenska ledningsgrupp, bolagets tyske landschef Tobias Rebenich samt Poolias grundare och styrelseordförande Björn Örås. Resultatet av examensuppgiften, som handlade om Employer Branding, togs emot med stort intresse av Poolias högsta ledning. Och lovorden var stora när Poolias Koncernchef Monika Elling delade ut diplom till deltagarna efteråt.

Detta var för tredje året i rad som Poolia genomförde Talant Management programmet. Utbildningen pågår under ett års tid och består av fem moduler med olika teman kopplade till verksamheten. Mellan modulerna arbetar deltagarna med praktiska hemuppgifter såväl i grupp som individuellt. Genomgående i hela programmet är att stor del av utbildningens fokus läggs på att utveckla det personliga ledarskapet hos deltagarna. Träningen genomförs av såväl interna som externa utbildare. I årets Talent Management program deltog nio personer ifrån Sverige, Tyskland, England samt Finland.

Vi säger GRATTIS till årets deltagare!

• talent management
  • exemensarbete