Utvecklingshuset utvecklar Poolia

Nyhet  •  2010-04-01 13:49 CEST

Poolia förvärvar Utvecklingshuset, ett företag med verksamhet inom områdena omställning, outplacement, jobbcoachning och rehabomställning.

Utvecklingshuset har bedrivit omställningsverksamhet i 12 år och har ett 20-tal anställda, bl a psykologer och beteendevetare, samtliga med hög kompetens och erfarenhet inom bolagets verksamhetsområden. Idag har företaget sin huvudsakliga verksamhet i Dalarna, Gävleborg samt Mälardalen.

"Förvärvet utökar vår kompetens och breddar vårt erbjudande på den svenska marknaden. Vi har tagit detta steg för att kunna möta våra kunders behov i olika faser och cykler. Vi vill också utveckla Utvecklingshuset vidare till att bli rikstäckande så att de synergieffekter som uppstår genom förvärvet gagnar våra kunder och kandidater på hela den svenska marknaden", säger Johan Eriksson

Utvecklingshuset konsolideras i Pooliakoncernen från och med 1 april 2010.

Kommentarer (0)

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom