Och den fattigaste månaden är här...

Då var kommersen över och dammolnet från alla våra avyttringar av Pop Ups i Sverige börjar lägga sig. Men vi ligger inte på latsidan för det, absolut inte. Just nu jobbar vi inför vårens start, vi kommer inte ligga på latsidan, det kan vi lova!

Vi har både svenska och utländska aktörer som vi numera arbetar med. Att popup butiker är mer och mer vanliga, kan vi nog vara helt överens om. Vi har själva varit land och rike med alla våra projekt. 2014 var förrätten för Pop Up Butiken som fenomen och nu inför 2015 ser vi helt klart att fler och fler ser fördelarna med att synas fysiskt på fler och fler platser.

Vi vill också passa på att tacka alla våra pop up´are som valt att arbeta med oss, antingen där vi bara hjälp till med att hitta hyreskontrakt och förhandla ner dessa till en hyresrabatt ibland motsvarande 90% av marknadshyran och vi vill även tacka de som valt att lägga alla ägg i vår korg. För dem har detta inneburit att vi har bemannat med driftig personal som har agerat som om de var deras egna personal, byggt och demonterat samt även marknadsfört och skrattat.

Vi älskar det vi gör och vi ser fram emot fler spännande och kreativa samarbeten!

• popup butiker

Peter Scherr