Tips och trix; Att tänka på vid Pop-Up Etablering

Att hyra en pop up butik innebär att ha ett relativt litet område att arbeta med. På toppen av detta, har du ett krav på att etablera butiken och sedan gå vidare snabbt och smidigt utan att lämna ett spår av din verksamhet. Detta kan till en början tyckas vara en omöjlig utmaning att genomföra, men genom att noga välja din design och lagringsutrustning som du investerar i, blir jobbet enklare. Innan du gör några beslut om vad som ska inhandlas ska du alltid komma ihåg att ha en referens av dimensionerna av lokalen för att undvika överbeläggning i din butik.

Med detta i åtanke, har vi sammanställt de viktigaste faktorerna att tänka på med några exempel på de bästa typerna av inredning för just er Pop Up Butik.

Enkel montering och demontering

En viktig aspekt av att driva en pop up företag är kravet att arbeta med en "liten skara människor". Det finns sällan lyxen av ytterligare hjälp när man sätter ihop inredning, så att du kommer att behöva arbeta med inredning som kan byggas och demonteras enkelt med bara 1-2 personer. När det gäller skyltdockor, se till att du har tillräckligt med utrymme för att presentera dem på ett sätt som kommer att locka kunder till din butik.

Anpassningsbart

Modularitet är viktigt när du anpassar din butik för att passa en specifik lokalstorlek. Lyckligtvis är de allra flesta detaljhandelsinredningar konstruerade med detta i åtanke. Slutligen, om du funderar på att lägga till ett modernt utseende till din butik och vill ha en displaylösning för småsaker som kan formuleras i en mängd olika former för att passa olika dimensioner. Utrustningen är speciellt användbart om du sätter upp pop up butiker regelbundet. Deras flexibilitet innebär att du inte behöver köpa nya delar om ditt utrymme ändras från gång till gång.

Kvalitet

Du behöver en inredning som är gjord av robust material och är byggt för att hålla. Detta inredningssystem behöver även hålla för att lagras under perioder som de inte används. Hitta produkter tillverkade av industriell kvalitet stål, MDF eller trä för att undvika att behöva ersätta dem regelbundet. Dessa material kommer att vara lätta att underhålla och hålla ren med vanliga rengöringsprodukter.

Manöverförmåga och förvaring

Möjligheten att flytta utrustningen runt och när den behövs gör det mycket enklare att transportera till och från din Pop Up Butik. Håll utkik efter inredningsprodukter som antingen kommer med hjul eller med möjlighet att lägga till dem. Se till att du använder bromsade hjul för att säkerställa att inredningen förblir stillastående. Vidare ger inredning som står på hjul en känsla av att butiken snart är på väg att stängas, vilket är bra.

Du kommer att vara tacksam för inredning som kan packas plant under transport och vid förvaring när den inte används. Att sätta upp en pop-up butik är en otroligt spännande utmaning. Njut av upplevelsen genom att se till att du är fullt förberedda med alla de redskap du behöver.

Lycka till!
Pop Up Agency