​31:an greppar tag om framtiden

På Götgatan 31, mellan Slussen och Medborgarplatsen, ligger Stockholms minsta galleria, 31:an. Under hösten har fastighetsägaren Stockholmia startat ett samarbete med företaget Popup Agency. Tillsammans ska de nu utveckla gallerian och ta den till nya höjder.

I 31:an finns idag redan starka aktörer såsom Designtorget, Granit, Hårgänget, Press Stop och Waynes Coffee. Nu kommer även undervåningen att få sig ett litet lyft tack vare en ny popup butik, ”popdown”.

Förutom att skapa en levande popupyta kommer Popup Agency även att stödja Stockholmia i den kommersiella förvaltningen och utveckla helheten samt skapa en ökad närvaro på Götgatan. "Det känns jättespännande att tillsammans med Popup Agency skapa en dynamisk butik där vi vill se kreativa hyresgäster som tillsammans med befintliga hyresgäster sätter fokus på vårt hörn” – säger Daniel Höök, VD för Stockholmia.

2018 kommer att bli ett spännande år för 31:an och redan nu kan man se glimtar av samarbetet genom gallerians nya juldekor som fått hela gallerian att utstråla en tydligare helhetsbild. Ett koncept man har arbetat fram tillsammans med Even Steven Agenturer.

• samarbete

Peter Scherr