Konsten flyttar in i Sveriges samtliga Porsche Center

Den 12:e december lanseras den senaste generationen av sportbilsikonen Porsche 911. I samband med att den nya bilen visas upp på åtta olika Porsche Center runt om i Sverige görs bilhallarna tillfälligt om till konstgallerier. Förutom den nya bilen, kan besökarna beskåda åtta nyskapade verk där 911:ans långa historia hyllas.

Svenska fotografen Emma Svensson, med magasin och kunder som Elle, Style By, Filippa K, Nike, H&M och en lång rad artister och skivbolag i portfolion, har porträtterat och tolkat åtta ikoniska 911-modeller, från 1964 fram till idag.

Var och en av de åtta bilderna släpps i en numrerad och signerad upplaga om åtta exemplar (ett per Porsche Center). Priset är 11 911 kronor inklusive moms.

Vernissagen äger rum klockan 11.00 den 12/12 på samtliga Porsche Center: Göteborg, Borås, Linköping, Kalmar, Malmö, Örebro, Umeå och Stockholm.

Förutom fotokonstverken ges så klart också möjlighet att titta närmare på nya, revolutionerande Porsche 911. Porsche 911 har varit världens mest sålda sportbilsmodell i årtionden. Nu har den nya generationen kommit för att ytterligare öka det försprånget. Med innovativa turboladdade boxermotorer, ett avancerat chassi med ännu större bredd mellan prestanda och komfort och med ett nytt infotainmentsystem är den väl rustad för framtiden.

För mer information och pressbilder vänligen kontakta Andreas Strid, på tel +46 (0)8 120 810 75, +46 (0)70 165 18 32, eller email andreas.strid@porsche.se

Porsche är en av världens mest framgångsrika sportbilstillverkare med modellserierna 718, 911, Cayenne, Macan och Panamera. År 2015 registrerades 1 215 Porsche i Sverige. Porsches största marknader är Kina och Tyskland. I Sverige säljs nya Porsche genom Porsche Center som finns i Borås, Göteborg, Kalmar, Linköping, Malmö, Stockholm, Umeå och Örebro.