Nytt Porsche Center i Kalmar

Porsche utvidgade sitt återförsäljarnät och öppnade ännu ett Porsche Center i januari i år, denna gång i Kalmar. Det blir landets sjätte Porsche Center efter Borås, Göteborg, Karlstad, Malmö och Stockholm.

-Med Porsche Center Kalmar försvinner en vit fläck från kartan, säger Christos Zatrazemis som äger och driver den nya anläggningen. Christos Zatrazemis är en välkänd Porsche-profil i sydöstra delen av landet och har länge sålt begagnade Porsche.

Han börjde sin karriär 2002 då han startade Top Cars i Kalmar och började sälja exklusiva bilar och framförallt begagnade Porsche. 2004 flyttade han in i nya lokaler på Södra Vägen i Kalmar och 2008 fick han kontraktet för att bilda ett Porsche Service Center, det vill säga bli auktoriserad Porsche-verkstad.

Nu har han tagit ett steg till och öppnat landets sjätte Porsche Center. Det innebär att han förutom att serva och reparera Porsche även kommer att sälja helt nya Porsche.

-Hittills i år har vi sålt sex nya Porsche och en rad begagnade, säger Christos Zatrazemis som också konstaterar att företaget mitt i krisen förra året tredubblade sin omsättning.

-Detta är helt i linje med vår tillväxtstrategi på den svenska marknaden och vi är mycket nöjda med att Christos vill satsa på denna etablering på östkusten, säger Bosse Janson VD för Porsche Sverige.

De ombyggda lokalerna har utformats efter Porsches varumärkeskoncept, det vill säga rätt färger, utformning och material.

Med ytterligare 200 kvm som beräknas stå färdiga i slutet av sommaren kommer Porsche Center Kalmar att rymma cirka 25 utställningsplatser för nya och begagnade Porsche. Verkstaden har tre serviceplatser.

För ytterligare information kontakta Bosse Janson på tel 08-553 869 12 eller e-mail: bosse.janson@porsche.se eller Christos Zatrazemis på 0480-420 996, 0733-911 911.

Porsche är en av världens mest framgångsrika sportbilstillverkare med modellserierna 911, Boxster, Cayman, Cayenne och Panamera. År 2009 tillverkades nära 80 000 Porsche varav 293 registrerades i Sverige. Porsches största marknader är USA och Tyskland. I Sverige säljs nya Porsche genom Porsche Center som finns i Borås, Göteborg, Kalmar, Karlstad, Malmö och Stockholm.