Porsche öppnar Service Center i Eskilstuna

Mitt i Mälardalen, strategiskt placerat längs E20, öppnas ett nytt Porsche Service Center. Bakom satsningen ligger de båda bröderna Johan och Mikael Oscarsson som driver Motorcentralen. Den nya serviceanläggningen beräknas öppna i april.
Just nu pågår ombyggnaden av den lokal som BMW tidigare hyrt av Motorcentralen. Fasaden byts ut för att passa Porsches företagsidentitet och inuti anpassas den för verkstadens behov och för utställning av begagnade Porsche.

-Jag och min bror har hållit på med bilar och bilsport i hela vårt liv, säger Johan som är mycket nöjd med att förhandlingarna med Porsche Sverige gått i lås och att verksamheten kan komma igång så snart lokalerna är färdiga i april 2010.

Johan Oscarsson blir ansvarig för Porscheverksamheten medan brodern Mikael fortsätter som VD för Motorcentralen.

Bolaget som ska driva Porsche Service Center i Eskilstuna heter Nordslingan Bil i Mälardalen AB, ett passande namn för de båda bröderna som beskriver sig som extremt bilintresserade. Namnet alluderar på den kända nordslingan på racerbanan Nürburgring.

Peter Hällsås, Servicemarknadschef på Porsche Sverige är också nöjd:
-Vi behöver fler servicepunkter, säger Peter. När vi nu med Panamera och Cayenne konkurrerar i ett segment med kunder som är vana vid att ha service nära till hands är det strategiskt viktigt för oss att vi etablerar oss på fler orter.

Även Johan Oscarsson ser det geografiska läget som mycket fördelaktigt, åtta mil till Örebro och elva till Stockholm och hela Mälardalen som upptagningsområde.

Porsche Service Center i Eskilstuna får en lokalyta på ca 800 kvadratmeter. Lokalen rymmer förutom 5 verkstadsplatser även tvätt och rekondhall och en utställningsyta för ca 10 begagnade Porschebilar.

Interiören i anläggningen och miljön i serviceytorna bli något alldeles speciellt med bland annat undergroundlyftar och nedfälld belysning för att harmonisera med varumärket Porsche.

För ytterligare frågor kontakta Johan Oscarsson, Porsche Service Center Eskilstuna på email johan.oscarsson@motorcenteralen.com eller telefon 070/575 24 13 eller Porsche Sveriges Servicemarknadschef Peter Hällsås på mail peter.hallsas@porsche.se eller telefon 070/558 66 93.
Porsche är en av världens mest framgångsrika sportbilstillverkare med modellserierna 911, Boxster, Cayman och Cayenne. År 2008 tillverkades nära 100 000 Porsche varav 366 registrerades i Sverige. Porsches största marknader är USA och Tyskland. I Sverige säljs nya Porsche genom Porsche Center som finns i Borås, Göteborg, Karlstad, Malmö och Stockholm.