Port Du Soleil och Trädgår’n ingår långvarigt samarbete

Under sommaren 2017 flyttar Port du Soleil in på Trädgår’n.
Port du Soleil positionerar sig som “Sveriges främsta sommarklubb” genom att leverera en internationell klubbupplevelse med högklassig service och uppträdanden.

- Port du Soleil är ett av Sveriges starkaste klubbkoncept. Personerna bakom är väldigt träffsäkra vad det gäller helhetsupplevelsen, från miljö och intryck till service och kvalitet, de går verkligen hela vägen i genomförandet. Trädgår’n har en unik miljö då det är en så mäktig byggnad mitt i ostörda trädgårdsföreningen några meter från avenyn. Att sätta ihop allt detta under ett och samma tak kommer leda till en ny typ av upplevelse i vår kära stad, säger Fredrik Tervaniemi, ansvarig Rasta Kulturrestauranger AB som sedan 2015 äger Trädgår’n.

- Trädgår’n har ju över 100 års erfarenhet av nöje och är det närmaste en institution i Göteborg, det är här det ska vara störst och roligast, så är det bara. Tillsammans med Port du Soleil skapar vi nu ett nytt spännande kapitel i Trädgår’ns anrika historia, vi ser fram emot en fantastisk sommar! Säger Albert Alexandersson, Platschef Trädgår’n.

-Vi har länge sökt efter en lokal som är komplett och kan höja oss ytterligare en nivå och det har vi nu hittat i Trädgårn’s lokaler. Med en gigantisk uteservering, restaurang och riktigt bra klubblokal kan vi leva ut de drömmar vi länge drömt om. Vi vill ge Göteborg och Sverige en högklassig internationell nattklubb med allt vad det innebär, och det känns som att Trädgår’n är där vi kan göra det bäst, säger Alexander Clarensius, delägare i konceptet Port Du Soleil.

- Under våra åtta år har vi jobbat i lokaler som vanligtvis inte haft samma typ av kompetens som finns i Trädgår’ns lokaler. De har åratal av erfarenhet inom konsert och nattklubbsverksamhet och det kommer att höja vår produkt ytterligare då vi kommer att matcha varandra ännu bättre än tidigare samarbetspartners. Nu har vi även möjligheten att komplettera med utpräglad restaurangverksamhet i underbara uteserveringen med Göteborgs finaste trädgård. Det här kommer bli riktigt kul, säger Johan Däldehög, delägare av konceptet Port Du Soleil
Port du Soleil har premiär den 19:e maj.

Kontakt:
Albert Alexandersson

Johan Däldehög

För Press
Anna Dahl Tillander

• port du soleil
  • sommarklubb
  • nattklubb
  • trädgår'n
  • fest
  • dj
  • göteborg

Under sju år har klubben frälst göteborgare och tillresta med nattklubbsupplevelsersom kunnat mäta sig med de stora klubbarna på internationell nivå. Genom total övertygelse har Port du Soleil lyckats leverera en stämning som påminner gästerna om Ibiza, franska Rivieran och Miami. Men i år tas konceptet ett steg längre. När saker som teamet bakom Port du Soleil brukar göra blir till rutin försöker de alltid att utmana sig själva till att ge sina gäster mer. Så blir det även i år. För Normal Is Boring i deras värld!