thisafter.ski is our domain!

Som bekant är Göteborgsregionen en (ö)känd källa till riktiga dåliga ordvitsar. De som följt Ports Group ett tag borde vara ganska härdade vid det här laget.

Ports Groups årliga kickoff tog i år plats i fjällen. De som är bekanta med skidorter i fjällen vet att afterski är en nästan obligatorisk del av skidupplevelsen.

I vår verksamhet brukar vi använda nya gTLD:er för att lansera separata sajter för specifika ändamål, men som samtidigt upplevs som en integrerad del av huvudsajten portsgroup.com. Idén är att använda ”ports” och en lämplig ny toppdomän. Just nu använder vi exempelvis ports.career och ports.management, vi har även några stycken i pipen som kommer lanseras inom kort.

När man har över 50 uppspelta Ports-medarbetare på en afterski på samma gång, kan Ports Groups marknadsavdelning inte låta bli att utnyttja tillfället. För vad? Göra en ordvits givetvis. Vad är värre än en dålig ordvits? En dålig domännamnsvits, så det var det vi bestämde oss för att göra.

Resultatet var att skapa taglinen “thisafter.ski is our domain”, registrera domännamnet och trycka upp tröjor som med taglinen som vi tvingade alla att ha på sig, hela tiden (som brukligt är).

När man äger ett domännamn borde man användas på ett eller annat sätt, speciellt om man – som i vårt fall – trycker upp det på t-shirts och kapar en hel afterski. Vi bestämde oss för att skapa en enkel landningssajt för att kunna be om ursäkt till potentiella nyfikna besökare för vår dåliga humor, samt slussa lite trafik till vår huvudsajt portsgroup.com.

Det som startade som en kul idé blev till slut en källa till mycket mer trafik till vår huvudsajt än vi någonsin kunde väntat oss.

• Webbtjänster

• digital