​Bring storsatsar på flexibla och hållbara hemleveranser

​Bring storsatsar på flexibla och hållbara hemleveranser

Det senaste året har Bring haft en kraftig ökning av hemleveranser och nu stärker logistikföretaget sin satsning ytterligare. Närmare 9 miljoner mottagare kommer nu få dagliga leveranser och över 6 miljoner får möjlighet till kvällsleveranser. Hållbarhet, digitalisering och en stor individuell flexibilitet är viktiga faktorer för att vinna e-handelskunderna.

- Fler och fler önskar att få sina paket levererade hem. Bring har fyra gånger så många hemleveranser idag jämfört med samma period i fjol. Ett nytt digitalt gränssnitt gör det nu möjligt för mottagarna att få sina paket levererade när, där och som det passar dem, med spårning i realtid .Den offensiva satsningen som Bring gör nu i Sverige är en del av vår e-handelsstrategi. Vi ska vinna e-handelsmarknaden i Norden. Med vårt nya hemleveranserbjudande utökas antalet mottagare som kan få leveranser alla vardagar till närmare 9 miljoner och antalet som kan få kvällsleveranser fram till kl. 22.00 utökas till över 6 miljoner mottagare. Vi kör även helg- och same day-leveranser i storstadsområden, säger Tobias Åbonde, nordisk ansvarig för hemleveranser på Bring.

Större flexibilitet för kunderna
Med ett modernare och mer uppdaterat digitalt gränssnitt blir det enklare för mottagarna att följa sina leveranser i realtid. De kan också välja att köpa till olika tilläggstjänster, som ett mer precist tidsfönster, val av leveransplats etc.

- Vår nya nätverkslösning gör att vi kan erbjuda våra kunder snabbare ledtider från order till leverans. Det ger oss också möjligheten att ta fram både marknadsledande tjänster och digitala lösningar som möter slutkonsumentens önskemål när de handlar på nätet. Detta för att ge bästa möjliga mottagarupplevelse tillsammans med våra kunder, säger Tobias.

Fossilfria hemleveranser in i framtiden
Denna satsning är en viktig del i Brings ambition om att alla leveranser ska vara fossilfria år 2025, men redan sommaren 2020 kommer 50% av Brings hemleveranser i Sverige vara fossilfria.

Som en del av Brings gröna omställning levereras hemleveranserna av paket i Stockholm city och närförort redan nu utsläppsfritt med elbil. Även alla hemleveranser från terminalerna i Malmö och Linköping körs fossilfritt, och målet är att alla hemleveranser från terminalerna i Stockholm och Göteborg ska vara fossilfria sommaren 2020.

- Vi har ett mål om att bara använda oss av fossilfria drivmedel i våra fordon år 2025. Det är ett ambitiöst mål men vi är på god väg, avslutar Tobias.

Tobias Åbonde

Nordisk ansvarig för hemleveranser på Bring +4686951000