Med Posture –the key to beauty går skönhet och hälsa går hand i hand

Som en bonus till din snygga hållning och attraktiva framtoning följer också en rad positiva hälsoeffekter. Grundaren och initiativtagaren till den skönhetsrevolutionerande produkten posture Emma Pihl säger, Det är få produkter på marknaden som gör gott både på lång och på kortsikt. Med posture blir du vackrare både i användandets stund men du lägger också grunden för långsiktigt förbättrad hållning.

Posture bidrar till att du lagrar en ny bekväm hållning i kroppens muskelminne vilket underlättar för dig i att hitta tillbaka till en sund, hälsosam och vacker hållning även utan att ha posture på dig.

Med posture får du också en förbättrad syreupptagningsförmågan då mer luft kommer ner i lungorna vid en upprätt kroppshållning. Bättre syresättning gör oss piggare.

Den upprätta kroppspositionen med posture påverkar oss också känslomässigt. En upprätt kroppsposition, en uppåtriktad blick gör oss faktiskt också gladare och mindre påverkande av negativa känslor och grubblerier.

När du sträcker på dig eller använder posture får du en stretchad bröstmuskulatur (efter hårdträning och regelbundet arbete i framåtkrummad position såsom stillasittande framför datorn) som bidrar till en rörlighet och förbättrad hållning och en balans mellan styrka och rörlighet mellan musklerna på kroppens fram och baksida.

Tillsist ger posture en mer förtroendeingivande hållning stärker självförtroendet genom att utstråla en större pondus. Vi får heller inte glömma att Posture också förebygger snedbelastningar i kroppen som kan leda till smärta för att kompensera för felaktig hållning.

Positiv spiral

Posture hjälper kroppen in i en positiv spiral. Genom att dra tillbaka framåtroterade axlar och skjuta fram bröstet hamnar huvudet rakt ovanför kotpelaren, istället för att hänga framåt, vilket bidrar till skonsammare belastning på ryggraden. Den bättre hållningen bidrar i sin tur till djupare andning, vilket ökar syreupptagningsförmågan och hjälper dig att orka mer. Posture kan hjälpa en person med ytlig andning att öka sin lungkapacitet med mer än 10-15 procent.

Dubbla funktioner

Posture kan tillfälligt hjälpa dig till perfekt hållning, samtidigt som den bidrar till att bygga upp din hållningsmuskulatur. Posture påminner kroppen om hur bra hållning ska kännas och tränar muskulaturen att hitta rätt lägen, vilket gör att en upprätt och snygg hållning på sikt kommer att kännas naturligt bekväm. Tack vare att Posture aktiverar den egna muskulaturen kan du i början uppleva viss träningsverk, om du använder Posture under långa pass.

Med Posture kan alla få bättre hållning för både skönhetens och hälsans skull.

Posture hjälper både dig som tillfälligt vill ha snabb och enkel hjälp med hållningen och dig som vill ha hjälp att förbättra din hållning i ett längre perspektiv. Osynligt och bekvämt, dolt under kläderna, drar Posture tillbaka framåtroterade axlar och sträcker ut bröstet. Resultatet blir upprätt hållning, snyggt och hälsosamt. Posture hjälper kroppen in i en positiv spiral.

• utstrålning
  • attraktion