Mer Poveliana till folket – årets sista Sverker i brevlådorna!

Povel Ramel-sällskapets tidning Sverker har kommit ut för sista gången i år. Nummer 2, eller nr 14 från starten, bjuder som brukligt en abundans av Poveliana. Missa inte denna skatt!

I Sverker läser du bland annat om årets KaRAMELodiktstipendiat Per Andersson, du får följa med på en unik Ramel-kväll i Riddarhuset i Stockholm i regi av Magdalena Ribbing, du möter en av sällskapets eldsjälar – Lennart Andreasson – och får förstås läsa det senaste utdraget ur Povels egen resedagbok.

Vi berättar om den Povel-staty som nu blir verklighet på Brunkebergstorg i Stockholm, följer i kulturminister Alice Bah Kuhnkes digitala fotspår under Povels Naturbarns föreställning i Hägersten och gratulerar Roland Olsson till Povels penna! Dessutom får du följa med på ett besök på Nasoteket i Lund!

Med senaste Sverker följer, som vanligt vid denna tid på året, en julklapp – en unik CD med "Blandat Bandat" från Povels pianokammare! Det rör sig om tidigare icke utgivet material, varsamt utvalt av Anders Lundquist. Här hörs bland annat Hot Mammy Brown, Ost från Pyrenéerna och Trädet ordnar sig alltid.

Sverker följer med ett medlemskap i Povel Ramel-sällskapet.