VD till Power Circle sökes

Solceller, batterier och digitalisering förändrar energisystemet. Elektrifiering och självkörande fordon förändrar transportsystemet. Tillsammans påverkar detta samhället. Power Circle är en aktiv intresseorganisation som arbetar med nya företeelser kopplade till energisystemet och nu söker vi dig som vill vara med och driva förändring. Detta är chansen att ta nästa steg i en karriär inom energivärlden och en unik möjlighet för dig som vill vara med och påverka energiomställningen.

Rollen

Rollen innebär att du leder Power Circles team och vår verksamhet med fokus på att utveckla och driva kunskapshöjande projekt, bedriva påverkansarbete samt stödja våra partnerföretag med expertis. Du kommer att vara en spindel i nätet med daglig kontakt med såväl partners, vårt nätverk och politiker.

Vi letar efter en naturlig ledare som inte är rädd att hugga i. Du behöver vara kommunikativ och energisk med ett brett perspektiv och erfarenhet av energifrågor. Vi är ett litet team med fyra medarbetare vilket gör att arbetsuppgifterna har stor bredd och därför premieras prestigelöshet. Hos oss kokar alla kaffe och alla står på scen.

Erfarenhet och kompetens inom energisystem, elektromobilitet, marknads- och regleringsfrågor är meriterande. Vi ser gärna att du har en teknisk utbildning, men det är inget krav. Viktigast för oss är att du är en person som vill mycket, är en duktig kommunikatör och nätverkare samt driver frågor framåt. Att vara skicklig på att formulera dig i tal och skrift, ha digital kompetens och ha en vilja att axla en VD-roll är en förutsättning. Vi ser mångfald som en framgångsfaktor och önskar sökande av alla åldrar och bakgrund.

Erbjudande

Vi erbjuder en omväxlande och dynamisk ledarroll i en kreativ organisation med passionerade och kompetenta medarbetare. Tjänsten är tillsvidare med placering på vårt kontor i centrala Stockholm. Vi erbjuder spännande arbetsuppgifter och stora möjligheter att utvecklas och påverka utvecklingen inom energiområdet.

Ansökan

Skicka oss ditt CV och en kort beskrivning av hur du kan bidra till Power Circles verksamhet senast 19 augusti till rekrytering@powercircle.org. Frågor besvaras av Charlotte Bergqvist 0703-64 19 68 och Johan Söderbom 010-516 57 72.

Välkommen med din ansökan - framtiden är elektrisk, följ med oss på resan.

Om Power Circle

Power Circle samlar den nya energibranschen kring viktiga framtidsfrågor. Tillsammans med de drygt 60 partnerföretagen verkar Power Circle för hållbar utveckling genom elektrifiering. Bland partnerföretagen finns energiföretag, teknikleverantörer, tjänsteföretag, lärosäten och andra organisationer. Verksamheten inriktas på nätverk, kunskapsspridning, demonstration och påverkan inom framtidsfrågor såsom framtidens elnät och energilager, elektrifiering av transporter samt förnybar energi. Läs mer på http://www.powercircle.org.

• smarta elnät
  • laddinfra