Kjell Norling ny VD i PP Pension

PP Pension får en ny VD den 1 juli 2013. Det blir Kjell Norling som efterträder tf VD Helene Nilsson, som återgår till sin ordinarie roll som vice VD och administrativ chef.

Kjell Norling har mångårig erfarenhet av kapitalförvaltningsfrågor och har under flera år ansvarat för förvaltning och styrning av institutionella förvaltningsuppdrag och fonder såväl på Handelsbanken som SEB.

Kjell Norling kommer närmast från KPMG, där han arbetat som rådgivningschef inom kapitalförvaltning.

-  Med Kjell Norling får PP Pension en mycket kompetent och lämplig ledare. Vi är väldigt glada över att få Kjell till oss, säger styrelsens ordförande Eva Arvidsson.

-  Det skall bli mycket stimulerande att få vidareutveckla PP Pension som leverantör av pensions- och försäkringslösningar inom mediebranschen, säger Kjell Norling.

För ytterligare information vänligen kontakta:

Eva Arvidsson, styrelseordförande PP Pension

+46 (0)70 - 5624512

Kjell Norling, tillträdande VD PP Pension

+46 (0)76 - 186 90 82

• kapitalförvaltning
  • vd
  • kjell norling

Alla inom media och reklam kan spara i PP Pension. PP Pensions uppdrag från huvudmännen Journalistförbundet, Unionen och Medieföretagen är att hjälpa alla i mediebranschen till ett bra sparande och en trygg pension. Allt överskott går tillbaka till spararna. Knappt 35 000 medieanställda på drygt 600 företag är kunder i PP Pension. PP Pensions tillgångar uppgår till cirka 10,5 miljarder kronor.