Praktikertjänsts pressrum nominerat till Årets Nyhetsrum 2013

Praktikertjänsts pressrum nominerat till Årets Nyhetsrum 2013

Torsdagen den 28 november tillkännagavs de nominerade i tävlingen Årets Nyhetsrum 2013. Praktikertjänst är en av fyra finalister i kategori Hälsa & Sjukvård. Tävlingen anordnas av MyNewsDesk.

- Det är oerhört roligt och ytterligare ett erkännande på att vi tänker rätt i vårt sätt att arbeta med våra nyheter. Oavsett om vi vinner eller ej så är det jätteroligt att vi blir uppmärksammade, säger Björn Persson, Praktikertjänsts Personal- och Kommunikationsdirektör.

MyNewsDesk själva skriver: "Hundratals företag och organisationer har synats och tillslut har vi nu fyra nominerade kvar inom varje kategori".

Vidare säger de att juryn bland annat har "tittat på hur de olika funktionerna i nyhetsrummet utnyttjats, om någon hittat ett särskilt kreativt sätt för att nå ut med sina nyheter och vilka som helt enkelt lyckats bäst med att nå ut".

Vinnarna avslöjas den 10 december 2013.