BB Sophia är godkänt för vårdval förlossning

Pressmeddelande   •   Jan 13, 2014 16:56 CET

Hälso- och sjukvårdsnämnden i Stockholm har nu godkänt BB Sophia för förlossningsverksamhet.

Godkännandet gäller förlossningsverksamhet från och med graviditetsvecka 37+0 undantaget kvinnor med förhöjd risk.

BB Sophia kommer att öppna sin verksamhet den 3 mars 2014, och alla gravida kvinnor i Stockholm är välkomna.

Praktikertjänst är den största koncernen inom privat tandvård och hälso- och sjukvård i Sverige. Affärsmodellen är unik med 2 120 aktieägare som själva är verksamhetsansvariga på mottagningar runt om i landet. Aktieägarna är tandläkare, tandtekniker, tandhygienister, läkare, sjukgymnaster, psykoanalytiker/terapeuter, psykologer, sjuksköterskor, barnmorskor, logopeder, arbetsterapeuter, socionomer, kiropraktorer och dietister. Omsättningen är cirka 9 miljarder kronor och antalet medarbetare cirka 8 770. Inom koncernen ingår även femton dotterbolag som står för cirka 15 procent av omsättningen.

Bättre vård för bättre liv ▪ www.praktikertjanst.se