"Från gratis… till nästan gratis"

"Från gratis… till nästan gratis"

I dag går startskottet för Praktikertjänsts stora kampanj som riktar sig till unga vuxna ”Från gratis… till nästan gratis”.
Med den här kampanjen, som inledningsvis pågår under en månad, vill affärsområde Tandvård inom Praktikertjänst slå hål på myten att det är dyrt att gå till tandläkaren. Det är den första rikstäckande kampanj som företaget lanserat.

– Allt fler unga patienter binder upp sig på olika frisktandvårdsabonnemang utan att de egentligen reflekterar över den totala kostnaden, säger marknadschef Kerstin Wilson, och berättar att kampanjen vill visa på hur lite det faktiskt kostar med ett tandläkarbesök i jämförelse med andra
kostnader som många unga har idag, t ex mobiltelefon, frisör och kläder.

Praktikertjänst erbjuder inte sina patienter att teckna friskvårdsabonnemang men däremot tandvårdskonto som är ett klokt sätt att spara för tandläkarbesöket. Det ger också en bra ränta och möjlighet för patienten att få en kredit på 7 000 kronor med automatik att nyttja vid behov. Högre
belopp kan också lånas. Pengarna som sätts in är förstås tänkta för tandvård men de är inte låsta utan kan tas ut och användas till annat när man så väljer.

Läs mer om kampanjen på www.praktikertjanst.se/ung

Kampanjen är framtagen tillsammans med Mustasch reklambyrå i Karlskrona och den digitala byrån Creuna.

För mer information kontakta:
Emma Cholodov, projektledare Praktikertjänst, e-post: emma.cholodov@ptj.se,
tel 08-789 37 42/070-789 37 42.
Anna Stenström, projektledare Mustasch, e-post: anna@mustasch.se,
tel 0733-17 39 06.