HSF har lämnat slutgiltigt godkännande för BB Sophia

Pressmeddelande   •   Feb 26, 2014 14:24 CET

Hälso- och sjukvårdsförvaltningen har nu givit det slutgiltiga godkännandet för BB Sophia som öppnar den 3 mars klockan 10.00.

BB Sophia välkomnar godkännandet för verksamhetsstart. Vi tar emot födande kvinnor från och med graviditetsvecka 37+0.

Vi bidrar med 4000 nya förlossningsplatser, avdelning med 10-12 platser för sjuka nyfödda barn och egen operationsenhet med intensivvårdsresurser. BB Sophia är ett komplett förlossningssjukhus med kapacitet för akuta situationer dygnet runt för den födande kvinnan och hennes nyfödda barn.

Vi arbetar för en bra start på föräldraskapet genom en högre kontinuitet, samvård och genom att göra föräldrarna delaktiga i de beslut som tas under vårdtiden.

Med kontinuitet och delaktighet i kombination med hög medicinsk säkerhet skapar vi en trygg miljö för hela familjen.

Praktikertjänst är den största koncernen inom privat tandvård och hälso- och sjukvård i Sverige. Affärsmodellen är unik med 2 120 aktieägare som själva är verksamhetsansvariga på mottagningar runt om i landet. Aktieägarna är tandläkare, tandtekniker, tandhygienister, läkare, sjukgymnaster, psykoanalytiker/terapeuter, psykologer, sjuksköterskor, barnmorskor, logopeder, arbetsterapeuter, socionomer, kiropraktorer och dietister. Omsättningen är cirka 9 miljarder kronor och antalet medarbetare cirka 8 770. Inom koncernen ingår även femton dotterbolag som står för cirka 15 procent av omsättningen.

Bättre vård för bättre liv ▪ www.praktikertjanst.se