Praktikertjänst utvidgar förlossningsverksamhet på BB Stockholm

BB Stockholm utvidgar sin förlossningsverksamhet och har nu möjlighet att ta emot alla kvinnor som väntar barn från 27 graviditetsveckor.

Från den 1 september 2010 ingår BB Stockholm i Vårdval Förlossning. Sjukvårdslandstingsrådet Filippa Reinfeldt inviger den utvidgade verksamheten på måndag den 6 september. Nya lokaler på Danderyds sjukhus står klara och bemanningen har utökats för att ta emot alla gravida kvinnor, med eller utan komplikationer samt planerade kejsarsnitt.

BB Stockholm kommer fortsatt inom vårdvalet att fokusera på föräldrarnas delaktighet, kontinuitet i vårdkedjan och trygghet i kombination med högsta medicinska säkerhet.

– Det är verkligen roligt, att vi nu kan erbjuda vårt vårdkoncept även till de gravida kvinnor som drabbas av komplikationer, säger Gudrun Abascal som är vårdchef på BB Stockholm.

Mer information finns på www.bbstockholm.se

För frågor vänligen kontakta:

Gudrun Abascal, chefbarnmorska på BB Stockholm, tfn: 08-655 63 55 eller 08-655 78 88, e-post: gudrun.abascal@bbstockholm.se

Ulrica Franzén, Kommunikationsdirektör Praktikertjänst, tfn: 08-789 40 00, mobil: 070-789 40 10, e-post: ulrica.franzen@ptj.se

Regioner

Praktikertjänst är Sveriges största koncern inom privat, entreprenörsdriven tandvård och hälso- och sjukvård där de 2 100 aktieägarna själva arbetar som verksamhetsansvariga på mottagningar över hela landet. Aktieägarna är tandläkare, tandtekniker, tandhygienister, läkare, sjukgymnaster, arbetsterapeuter, psykoanalytiker/terapeuter, psykologer, sjuksköterskor, barnmorskor, socionomer, kiropraktorer och dietister. Inom koncernen finns ett femtontal mindre och medelstora dotterbolag. Omsättningen år 2009 var 8,3 miljarder kronor och antalet medarbetare var cirka 8 700.

Praktikertjänst och BB Stockholm öppnade sin förlossningsklinik på Danderyds sjukhus 2001 och en majoritet av dem som föder på förlossningsavdelningen har tidigare gått på någon av de fyra barnmorskemottagningar som hör till verksamheten. Den utökade verksamheten startar den 1 september 2010.