​Preem stödjer Röda Korsets insatser vid bränder i skog och mark

Med anledning av de omfattande bränderna i Sverige bidrar Preem med drivmedel motsvarande 150 000 kronor till Röda Korsets insatser med spontanfrivilliga och frivillighetsorganisationer i de utsatta brandområdena.

- Det är viktigt att frivilliga personer och organisationer, eller även utsatta människor, kan ta sig till och från de mest drabbade platserna. Därför stödjer vi Röda Korsets krisorganisation med drivmedel motsvarande 150 000 kr, säger Marie Bark, marknadschef på Preem.

Preem har även sedan tidigare sluta sälja engångsgrillar på drivmedelsstationerna med anledning av den höga risken för brand i skog och mark i hela Sverige.

Hjälp till vid bränderna! Anmäl dig som volontär här: https://www.redcross.se/vart-arbete/b/brander/

Läs mer om Röda Korset: https://www.redcross.se/?gclid=CjwKCAjw4uXaBRAcEiwAuAUz8IYmL-Hx7oUjkQXNizzy1yWa3gAGM8UTSWJw00DM5f_5ciQkYYx6YhoC4VsQAvD_BwE

För mer information, vänligen kontakta:
Marie Bark, marknadschef Preem, 010 450 13 03
Preems pressjour, 070 450 10 01

• sponsring
  • röda korset
  • samhällsaktör
  • samhällsengagemang

Preem är Sveriges största drivmedelsbolag. Vår vision är att leda omvandlingen mot ett hållbart samhälle. Våra två raffinaderier räknas till de mest moderna och miljöanpassade i Europa med en raffineringskapacitet på över 18 miljoner kubikmeter råolja per år. Vår verksamhet omfattar produktion, försäljning, distribution samt trading och varuförsörjning. Vi förädlar och säljer bensin, diesel, eldningsoljor och förnybara drivmedel till företag och privatpersoner i Sverige och Norge. Drygt 2/3 av produktionen exporteras. Vi har också ett rikstäckande servicenät med 570 tankställen för privat- och yrkestrafik. Preem AB har drygt 1 400 anställda varav 950 arbetar vid raffinaderierna. För helåret 2017 var Preems omsättning 69 miljarder SEK.