Salladsbarer breddar matutbudet på Preem

Tre av Preems bemannade stationer kan nu erbjuda förstklassiga salladsbarer i butiken. Lund Gastelyckan, Halmstad Vallås och Linköping Vallarondellen är stationerna som satsar på grönare och nyttigare komplement i matutbudet till allt fler lunchande kunder.

- Våra kunder ställer allt högre krav på goda och nyttiga maträtter. De salladsbarer vi nu öppnar är ett resultat av en nära kunddialog på respektive ort. Även ickebilister, såsom gångtrafikanter och cyklister, söker sig i allt högre antal till våra stationer för att antingen köpa med sig ett lunchpaket eller äta den på plats hos oss, säger Malena Nylin, konceptansvarig för Freshfood på Preem.

De tre stationerna är först ut med salladsbarer inom Preemkedjan. I januari kommer en första utvärdering att göras för att se om ytterligare Preembutiker, med centrala lägen och likartad kundstruktur, ska utöka sina materbjudanden med fräscha och nyttiga salladsbarer.

För mer information:
Thomas Ögren, Presschef, mobil 070-450 10 01, epost thomas.ogren@preem.se

• Livsmedel

Preem är Sveriges största drivmedelsbolag med en raffineringskapacitet på över 18 miljoner kubikmeter råolja per år. Preems två raffinaderier räknas till de mest moderna och miljöanpassade i Europa. Preems verksamhet omfattar produktion, försäljning, distribution samt trading och varuförsörjning. Preem förädlar och säljer bensin, diesel, eldningsoljor och förnybara drivmedel till företag och privatpersoner i Sverige. Drygt 2/3 av produktionen exporteras. Preem har ett rikstäckande servicenät med 570 tankställen för privat- och yrkestrafik. Preem AB har drygt 1 200 anställda varav 900 arbetar vid raffinaderierna. Tillsammans med personal hos återförsäljare och partners är vi över 3 000 medarbetare som möter kunderna under Preems varumärke. För helåret 2013 var Preems omsättning 89 miljarder SEK.