Mobiltelefoner med abonnemang på Pressbyrån!

Mobiltelefoner med abonnemang på Pressbyrån!

I veckan lanserades ett helt nytt koncept på Pressbyrån. I samarbete med Comviq startades försäljning av mobiltelefoner och abonnemang. Nu gör Pressbyrån och Comviq det ännu enklare och billigare att köpa mobiltelefoni genom att via automater i butikerna erbjuda mobiler med marknadens billigaste fastprisabonnemang.

Konkret innebär samarbetet med Comviq att automater installeras i utvalda butiker i Stockholm, Göteborg, Uppsala och Norrköping. Via en digital skärm kommer kunderna snabbt och enkelt kunna välja en mobil med marknadens billigaste fastprisabonnemang genom några enkla klick. Dessutom kommer Pressbyråns att fungera som utlämningsställe för mobiltelefonköp via Comviq.se. När man beställer via comviq.se kommer kunden se i vilken närmaste Pressbyrå man direkt kan hämta sin telefon och abonnemang utan att vänta flera dagar på leverans.

– Det är enormt roligt att vi gör den här resan tillsammans med Comviq. Precis som Comviq har vi en stor, bred och urban målgrupp. Våra butiker finns där kunderna naturligt befinner sig. För oss betyder samarbetet att vi kan ge våra kunder ännu bättre service. Aldrig har det varit så enkelt att skaffa sig en mobil med abonnemang, lika enkelt som det är att köpa ett mellanmål, en kaffe eller en tidning hos oss, säger Fredrik Larsson, Inköpsdirektör på Reitan Convenience.

Säljstart sker i Pressbyråns och 7-Elevens utvalda butiker under vecka 49.

– Nu kan vi lägga all vår energi på pris och tillgänglighet och visa kunderna hur enkelt och billigt det kan vara med mobiltelefoni. Vi får en kostnadseffektiv och smidig butikskedja med otroligt mycket bättre öppettider och tillgänglighet jämfört med konkurrenterna. Vår ambition är att i slutet av 2013 ha flest butiker av alla operatörer, säger Magnus Larsson, ansvarig för Comviq.

Butikerna hittar du på Pressbyråns hemsida http://www.pressbyran.se/togo/

Fredrik Larsson

Pressbyrån är en rikstäckande servicehandelskedja med över 320 butiker och med en varuomsättning på 2,7 miljarder kronor år 2011. Pressbyrån har ett välsorterat sortiment bestående av tidningar och magasin, snabbmat och kaffe, konfektyr, frukt och dryck samt ett rikt utbud av tjänster som till exempel färdbevis, spel och lotter. Sedan starten för över 100 år sedan har Pressbyrån varit etablerat nära kunden, lättillgängligt där många människor rör sig. Pressbyrån ägs av Reitan Convenience Sweden AB och driftsformen för butikskonceptet är franchise. För mer information, besök: www.pressbyran.se.