Pressmeddelande -

Victorinox lanserar Cybertool - ett smart tillbehör för den populära klockserien I.N.O.X.

Victorinox har tillsammans med det taiwanesiska teknologiföretaget, Acer, tagit fram ett klocktillbehör som förvandlar en traditionell klocka till en smartklocka. Victorinox Swiss Army Cybertool tog över tre år att utveckla och ska fästas ovanpå den populära klockmodellen I.N.O.X. för att förse klockan med vissa smarta funktioner som öppnar upp en värld av möjligheter. Ett urval av tio tillbehör finns att välja på i accessoarkollektionen, bland annat en kompass, ett armband tillverkat av en fallskärmslina, en GPS med nödlarmsfunktion, en stegräknare och uträkning för kaloriförbrukning. Cybertool fungerar bland annat som ett aktivitetsarmband och visar tiden i olika tidszoner, är utrustad med en "hitta-min-mobiltelefon" funktion som aktiverar ringsignalen på användarens mobiltelefon även i ljudlöst läge samt uppmärksammar om det kommer samtal, mejl eller sms på mobiltelefonen.

Designad av det ledande dator- och kommunikationsföretaget, Acer, erbjuder Cybertool en optimal användarupplevelse och den smarta enheten har omsorgsfullt utvecklats och testats i både Victorinox och Acers laboratorier.

Victorinox Swiss Army Cybertool är kompatibel med iOS och Android och utrustad med Gorilla Glass.

• klockor
  • teknologi
  • mobil
  • mobiltelefon
  • smartphone
  • teknikföretag
  • acer
  • victorinox
  • klocktillbehör
  • gps
  • nödlarm
  • teknikpryl
  • ny teknik
  • mobile world congress
  • mwc
  • watches
  • accessoarer

ABOUT ACER

Established in 1976, Acer is a hardware + software + services company dedicated to the research, design, marketing, sale, and support of innovative products that enhance people's lives. Acer's product offerings include PCs, displays, projectors, servers, tablets, smartphones, and wearables. The company is also developing cloud solutions to bring together the Internet of Things. Acer employs 7,000 people and ranks No. 4 for total PCs globally (IDC 2014). Revenues for 2014 reached US$10.39 billion. Please visit www.acer.com for more information.

Sara von Gegerfelt

Presskontakt PR Konsult Kundansvarig 08 662 24 00