Jan Tallroth till price-tech bolaget Priceindx

Jan Tallroth tillträder som Chief Growth Officer en roll som omfattar huvudansvar för marknadsföring, försäljning, målgruppsbehov, marknadsinsikter och paketering av produkter och tjänster på samtliga marknader.

”Den rollen är som klippt och skuren för mig med min internationella erfarenhet från kommunikationsbyråer samt marknadschef på digitala startups och senast lanseringen av MTR Express. Nu får jag ansvar och möjlighet att arbeta med ett skalbart och helt digitalt erbjudande ur alla perspektiv”, – säger Jan Tallroth

Det här är en marknad som exploderar och efterfrågan är stor bland både tillverkare som vill ha kontroll på sina produkters prissättning samt givetvis e-handlare som ofta har ett stort antal produkter där man i dagsläget försöker bevaka marknaden genom tidskrävande manuell insamling. Vi är ensamma om att ha ett avancerat matchningsverktyg som gör att du även kan jämföra private labels baserat på produktspecifikationer kombinerat med bildmatchning.

"Jan har med sin internationella erfarenhet av både marknad, försäljning och lanseringar satt en agenda som ger oss extra fart på flera fronter. Jag ser fram emot att växla upp då efterfrågan av våra tjänster ökar dramatiskt ",säger Curt Luks,CEO & Founder at Priceindx.

• Elektroniska affärer, kommunikation

About Priceindx

Priceindx is a market leader, serving retail and manufacturer within price intelligence globally since 2006. We supply a wide spectrum of automated features, from simply monitoring, advanced product matching, including private labels, to dynamic pricing incl autopricing. Our users are from the smallest companies to large global groups.

All functions are accessible online and make the daily routines to become easy. Our reliable and precise tools give our customers updated customized reports to take a leading position in their business arena.

Bakgrund om Priceindx AB.

Priceindx grundades 2006 av huvudägaren Curt Luks, efter 3 års utveckling och investering i den mjukvara som kan betraktas som motorn i verksamheten. Omvärldsbevakning, med information i realtid, via Internet.

Verksamheten är utvecklad efter ett måtto som gäller inom all försäljning, d.v.s. om du har aktuell information och är välunderrättad om dina konkurrenter, är det enkelt att ta rätt beslut, att vara bättre än dem och därmed ta hem affärerna.

Priceindx, med sin slogan ”Intelligent Pricing” speglar vad vi står för, vår kunds produkt och pris jämförd och viktad mot dess konkurrenters jämförbara produkter och priser på marknaden, i realtid, lokalt och globalt. Vi erbjuder även dynamisk prissättning och autopricing vilket ger nya möjligheter att i realtid styra priset baserat på vilken marginal man vill ha, allt skräddarsytt efter speficika regler.

Vi levererar, produkt och pris, på alla världens språk. Levererar information som är paketerad och anpassad efter vår kunds affärssystem och användarens/avdelningens specifika behov.

I realtid, är det centrala och unika i Priceindx verksamhet. Relativt tidigt förstod Curt Luks att bolagets tjänstebaserade produktportfölj är unik på världsmarknaden idag. Inom Internet finns inga landgränser och därmed heller inga dito för bolagets expansion och tillväxtpotential.

Curt Luks har 11 år bakom sig inom Telecom koncernen Ericsson som marknadsdirektör, globalt. Den rutinen att verka globalt i kombination med produktens internationella potential har påverkat resultat och utveckling fram tills idag. Redan efter ett halvårs etablering med kunder i Sverige tar planerna för en export inom EU form, vilket även förklarar den snabba tillväxt bolaget har. Idag har vi dotterbolag i England och Estland, levererar till kunder med information ifrån 12 länder inom Europa. Typiska kunder är tillverkare och återförsäljare inom hemelektronik, från den lilla lokala aktören till den Globala dito.

Priceindx LTD´s  3 års plan är förberett för etablering av försäljningsverksamhet i;

Tyskland, Holland, Frankrike och Spanien och USA. En aktivitet som är planerad att genomföras i samarbete med UKTI (UK Trade & Investments), Brittish Embassy.

Frågor; kontakta Curt Luks på  070-6030535

Jan Tallroth

Presskontakt Chief Growth Officer Försäljning, Marknad, PR, Partners +46 761399007

Curt Luks