iPhone 4 toppar försäljningen

iPhone 4 toppar för första gången försäljningen av mobiler i Sverige.

När nya iPhone 4 släpptes i slutet av juli i år köade många för att få tag på den nya mobilen, men det är först nu som iPhone 4 är den mobil som säljer mest i Sverige.

Det är jämförelsetjänsten 5itopp.nu som sedan juni 2010 mäter vilka mobiler som säljer mest. Försäljningssiffrorna kommer från operatörerna och de större distributörerna.

Under sommaren och fram till idag har olika modeller från Sony Ericsson och HTC toppat försäljningen säger Ola Josefson på 5itopp.nu. Anledningen till att det är först nu som iPhone 4 säljer mest i Sverige beror sannolikt på att Apple tidigare inte har kunnat leverera till alla som önskat, det har tidvis varit flera veckors leveranstid. Nu får både operatörer och traditionella distributionskanaler leveranser.

På jämförelsetjänsten 5itopp.nu jämförs operatörernas erbjudanden av iPhone och andra mobiler.

För mer information, kontakta Ola Josefson
Tel: + 46 73 44 11 720
Tel: + 42 499 3555
e-mail: ola.josefson@prisfakta.se

Adress:
5itopp.nu
Sofiero Gård
Sofierovägen 120

• Hemelektronik

• ola josefsson
  • 5itopp
  • iphone 4 försäljning
  • iphone 4

Prisfakta arbetar med konsumentfakta på Internet inom telekom och privatekonomi. Levererar jämförelsetjänster till företag som Prisjakt och Pricerunner.