Se lägsta bolåneränta

Den bankränta som visas på bankernas webb-portaler, på text TV och i tidningar är normalt inte den lägsta ränta som går att erhålla.

En ny bolånejämförelse på Pricerunner och Prisjakt visar en lägre ränta som går att få för ett par av bankerna, bl.a. SBAB och Skandiabanken.

Bolåneräntans storlek är beroende av storleken på lånet och hur stor del av husets värde som belånas. Den nya bolånejämförelsen tar hänsyn till dessa faktorer säger Ola Josefson på Prisfakta. Besökaren skriver in vilket belopp man önskar låna och värdet på huset eller lägenheten och jämförelsen visar den lägsta räntan som går att få.  Resultatlistan märker ut för vilka banker som den lägsta räntan visas, för övriga banker visas deras normalränta.

Att vissa banker nu öppet visar sin lägre ränta och erbjuder den till alla som blir kreditgodkända är en strategi som går hem hos många konsumenter tror Ola Josefson och fortsätter, det är inte alla som tycker  om att gå till banken och stå med mössan i handen och be om en lägre ränta.  Många av de personer som testat tjänsten kunde sänka sina bolån med runt 0,3 %, andra får en avstämning av hur konkurrenskraftig deras ränta är.

Kontaktperson: Ola Josefson
Företag: Prisfakta (ägs av 3Tc i Helsingborg AB)

Adress: Sofiero Gård
Sofierovägen 120
Tel: + 46 73 44 11 720
Tel: + 42 499 3555
e-mail: ola.josefson@prisfakta.se
www.prisfakta.se

• Ekonomi, finans

Prisfakta arbetar med konsumentfakta på Internet inom telekom och privatekonomi. Levererar jämförelsetjänster till företag som Prisjakt och Pricerunner.

Ola Josefson

Presskontakt VD 0734411720