Årets spelkonsol

Den klassiska höstfighten mellan spelkonsolerna är igång. Sony Playstation 4 är den mest klickade i år, och e-handlarna i Sverige räknar med att få in den till 2013-11-29, med andra ord lagom till jul. Microsoft Xbox One väntas först till Sverige under 2014, dock kommer den lanseras under november månad i bl a Storbritannien och Tyskland.

I Storbritannien kan du nu boka den för att få den hemskickad på lanseringsdagen, se Prisjakt systersajt i Storbritannien för aktuella priser och datum: PriceSpy UK.  För de som handlar en konsol i Storbritannien behövs en ny sladd mellan adapter och vägguttag. De som handlar från Tyskland har inte tillgång till lika stor prisbild som PriceSpy UK ger. Priserna från Tyskland hittar du på Prisjakt under fliken Internationellt, här behöver de inte köpa ny sladd.

Alla tjänster kommer att fungera trots att konsolen inte lanserats i Sverige. Dock måste du ordna en betalningslösning för Xbox Live i de länder som lanseringen ägt rum och support samt garanti kommer enbart att gälla i dessa länder.

Sedan Xbox One inte släpps i år kommer troligen Playstation 4 bli årets stora vinnare under julhandeln. Playstation 4 har redan ett försprång bland spelare då konsolen inte har så många restriktioner vad det gäller användandet av spel. Microsoft krävde konstant uppkoppling och förbud mot försäljning av begagnade spel, och även om företaget nu lättat på de krav de ställde vid första visningen, har det skadat Xbox One.

Topplista hos Prisjakt, stationära spelkonsoler:

1. Sony Playstation 4

2. Microsoft Xbox One

3. Nintendo Wii U Premium

Prisjakt lanserar egna kategorier för spel till Playstation 4 och Xbox One. Just nu finns det 60 spel för Xbox one från 26 olika butiker och för Playstation finns det 53 spel från 25 olika butiker.

Länk: Spel till Xbox One

Länk: Spel till Playstation 4

• Hemelektronik

• playstation 4
  • xbox one

Prisjakt är en av Sveriges största oberoende informations- och jämförelsetjänster. Företaget grundades 2002 i Ängelholm och jämför över en miljon produkter. Prisjakt driver förutom Prisjakt.nu i Sverige även norska Prisjakt.noPriceSpy UKPriceSpy NZ samt en av Sveriges största mötesplatser för hembio och hifi-intresserade, Minhembio.com. Sedan 2006 är Schibsted Tillväxtmedier AB majoritetsägare i Prisjakt Sverige AB.