Julens tio-i-topp bland e-handlarna

Pressmeddelande  •  2012-01-20 12:18 CET

Under december månad 2011 hade informations- och jämförelsetjänsten Prisjakt 3 miljoner unika besökare* inne för att leta julklappar. Vår statistik kan därmed ge en bild över hur de olika elektronikkedjorna gått under julhandeln.

Årets vinnare är Webhallen som fick flest besök till sin e-handel via jämförelsesajten Prisjakt. Årets  klättrare blev CDON, delvis beroende på ett bredare sortiment. Idag har de inte mindre än 132 000 produkter indexerade hos Prisjakt.

Tio-i-topp december 2011:

Butik              2010    Förändring mot 2010
1. Webhallen            (1)          + 10 %
2. CDON                  (6)         + 86 %
3. NetOnNet             (4)         + 32 %
4. Elgiganten            (2)         - 21 %
5. Dustin Home         (3)         - 23 %
6. Pixmania              (5)         - 15 %
7. Komplett               (7)         - 27 %
8. SIBA                    (9)         + 22 %
9. Electroworld         (19)        +112 %
10. inWarehouse      (11)        - 1 %

Alla dessa tio e-handlare har fått bra eller mycket bra konsumentomdömen av Prisjakts medlemmar, men ligger inte alltid med det lägsta priset.

– Intressant i statistiken är att se den stora uppgång CDON haft samt att Siba har haft goda besökssiffror från Prisjakt, både genom Siba.se och numera Siba-ägda Netonnet, säger Magnus Bengtsson på Prisjakt.

Vill du veta mer om Prisjakt och e-handeln i Sverige?
Kontakta oss gärna så bistår vi med den statistik och information du behöver.
magnus@prisjakt.nu

* Källa: Google Analytics

Prisjakt är en av Sveriges största oberoende informations- och jämförelsetjänster. Företaget
grundades 2002 i Ängelholm och jämför över en miljon produkter. Prisjakt driver förutom Prisjakt.nu i Sverige även norska Prisjakt.no, PriceSpy.co.nz i Nya Zeeland samt en av Sveriges största mötesplatser för hembio- och hifi-intresserade, minhembio.com. Sedan 2006 är Schibsted Tillväxtmedier AB majoritetsägare i Prisjakt Sverige AB.