Priser på karta i betaversion -ny tjänst från Prisjakt i samarbete med hitta.se

Har du riktigt bråttom att handla, eller bara vill se var en intressant produkt finns att klämma och känna på? Prisjakt lanserar ”Priser på karta” i samarbete med hitta.se.

Prisjakt har indexerat en stor del av Sveriges webbutikers sortiment och priser, men inte nöjt sig med det. För den som gärna vill titta på produkten, kanske har bråttom eller vill prata med en kunnig försäljare innan köp lanserar Prisjakt och hitta.se nu ”Priser på karta”.

Prisjakt har lagt in fler än 3 500 fysiska butiker på hitta.se:s kartor, vilket gör det möjligt att ta upp en produkt i Prisjakt, klicka på ”priser”-fliken och sedan ”Visa butiker på karta”. Du får nu en karta som visar de butiker i närområdet som säljer produkten, utmärkta med en liten prislapp. Naturligtvis går det att zooma, skrolla och använda alla andra funktioner hos hitta.se även i Prisjakt.

Vi är stolta att kunna samarbeta med hitta.se om en funktion som är så pass användbar för våra besökare, säger Jonas Bonde, grundare och vd på Prisjakt.

Man kan dels se var en vara finns att köpa i en fysisk butik, men det går också att se var en kedja har sina butiker, fortsätter Jonas Bonde, det kan vara praktiskt till exempel för den som ska åka till en ny stad för att handla.

Det är viktigt att komma ihåg att många företag har olika priser i sina fysiska butiker och i webbutikerna. Prisjakt visar alltid webbutikens pris eftersom det är det som finns i systemet, så det kan vara bra att kolla med butiken om varan finns i lager och till vilket pris innan man åker långt för att köpa en produkt.

Ytterligare information lämnas av:
Magnus Bengtsson, marknadsansvarig

• kartfunktioner
  • kartor
  • hitta.se
  • prisjämförelser

Om Prisjakt Sverige AB

Prisjakt Sverige AB i Ängelholm grundades 2002 av Jonas Bonde. Företagets pris- och produktjämförelsetjänst Prisjakt.nu har över 500 000 unika besökare per vecka* och hjälper konsumenter att hitta rätt produkt från rätt butik till rätt pris. Prisjakt har kraftfulla sök- och filtreringsverktyg, produktinformation samt mängder av konsumentomdömen gällande både produkter och butiker. Prisjakt driver även Minhembio.com, Sveriges största mötesplats för hembio- och hifi-intresserade. För mer information om företaget besök www.prisjakt.nu.

*) Källa: KIA-index 2010-02-18

Om hitta.se

Prisbelönta hitta.se hjälper dagligen hundratusentals svenska privatpersoner och företag att komma i kontakt med varandra. Hitta.se grundades i juni 2004 och är en av Sveriges snabbast växande internetsajter. På hitta.se finns mobilnummer, telefonnummer och adresser till alla svenska företag och privatpersoner, samt kartor och satellitbilder över alla landets adresser och platser.