Prisjakt – Årets Nätbutik 2015

Den svenska e-handeln växer snabbt och får allt större inflytande på vår konsumtion, speciellt in mot julhandeln. Som en av Sveriges största jämförelsesajter är Prisjakt en viktig del av den svenska e-handeln. Konsumenter kan idag jämföra produkter och priser samt läsa och skriva omdömen om 3 946 svenska nätbutiker. Våra medlemmar och besökare uppmanas nu att rösta fram Sveriges bästa nätbutiker. Omröstningen pågår fram till 1:a december.

Vi stödjer Musikhjälpen
Prisjakt kommer i år att sponsra Musikhjälpen i samband med årets omröstning. Varje röst i Årets Nätbutik matchas med en krona i bidrag till Musikhjälpen. Detta år fokuserar Musikhjälpen på klimatrelaterade katastrofer och de insatser som behövs för att undsätta de som drabbas.

Stor bredd
Vinnare förra året blev Apotea och året före det vann Inet utmärkelsen. Bredden på de butiker som är med och tävlar om priset visar på e-handels utveckling, där allt fler handlar på nätet inom allt flera olika produktområden.

Årets nätbutiks kategorier:
• Ljud och bild
• Datorer och mobilt
• Hem, trädgård och vitvaror
• Sport och Outdoor
• Skönhet, hälsa och livsstil
• Leksaker, barn och baby
• Film, spel och bok
• Bil och garage

Omröstning: Mellan 4:e november och 1: december kan medlemmar och besökare på Prisjakt rösta på sina favoritbutiker för årets utmärkelse inom varje utvald kategori. Kategorierna fördelades utifrån hur stor andel av sitt sortiment som butiken har inom respektive kategori, samt hur stor andel av besöken de hade inom respektive kategori från Prisjakt under året som gått.

Butiker med ett omdömessnitt på över 9,7/10 och minst 10 omdömen från året som gått kommer även att tävla i omröstningen om ”Bäst kundservice”.

Nya butiker som har tillkommit efter 15:e oktober 2014, och har omdömessnitt på minst 7/10 i omdömen samt minst 10 omdömen, kommer att delta i omröstningen om ”Årets nykomling”.
Se alla kategorier och butiker.