Prisjakt firar Windows 8 med app

Windows 8 - förändrar PC-världen
Windows har varit det mest använda operativsystemet i mer än 20 år. Microsoft har just lanserat Windows 8 - en av årets absolut största PC-händelser.

Samlat grepp
En av de största nyheterna är att Microsoft nu tar ett samlat grepp om alla enheter, från datorn och surfplattan via telefonen med nya Windows Phone 8, ända till  tv-spelskonsolen Xbox för att skapa en samlad och enhetlig användarupplevelse, dessutom med smidig lagring och åtkomst via molnet.

Windows 8 innebär ett även nytt användargränssnitt, numera kallat "modern UI". Det är anpassat för att fungera lika bra på tablets, telefoner och i vanliga datorer. Dessutom stöder Windows 8 "appar" med en egen "Windows 8 Marketplace" där tusentals godkända, säkra applikationer finns samlade. Prisjakts app finns naturligtvis där.

Prisjakt samlar alla Windows 8-produkter
Prisjakt har även skapat en egen kategori för alla Windows 8-produkter som nu börjar ticka in. I dagsläget finns närmare 200 produkter som relaterar till Windows 8, mobiler, datorer, surfplattor och operativsystemet i sig själv.

Prisjakts Windows 8-app – en av de första i Sverige
På Prisjakt är vi stolta och glada att som en av få svenska sajter som hade en app färdig redan i somras, och vi har precis fått en uppdaterad version godkänd på Marketplace.

Med appen kan du lätt och smidigt komma åt Prisjakts hela produkt- och prisdatabas, omdömen samt prishistorik. Dessutom finns ett stort antal fördefinierade filter för snabba sökningar.

- I Windows 8-appen fick vi möjlighet att integrera användarupplevelsen tätt med operativsystemet, något som vår webbsida inte kan erbjuda, berättar Marcus Liedholm på Prisjakt.

- Exempelvis kan man få sökresultat från Prisjakt direkt i Metros sökfunktion, och med några få klick gå till butiken och beställa, jämföra med andra produkter eller "pinna" direkt till Metros skrivbord, avslutar Marcus.

Prisjakt-appen i bilder:
Produktsidan - priser, egenskaper och omdömen

Alla produkter på Prisjakt

Butiker på karta

"Prisjämförelse i nätbutik" - appen kollar pris i andra nätbutiker än den du just nu besöker

Jämför produkter sida vid sida

Mer om Windows 8 och Prisjakt-appen: