Prisjakt inleder samarbete med Garbergs och Jung

Schibstedägda pris- och produktjämförelsetjänsten Prisjakt satsar på att nå en bredare målgrupp och börjar arbeta med byråerna Jung och Garbergs Malmö.

Sveriges största prisjämförelsesajt Prisjakt hjälper svenska folket att handla smartare genom att jämföra och hitta bästa pris på allt från elektronik till inredning och skönhetsprodukter. Företaget har länge förknippats med teknikvaror men vill nu nå en bredare målgrupp och förändra folks syn på vad de erbjuder i sin tjänst. Som ett led i att möta sin växande målgrupp vill de anpassa sin kommunikation och för att göra detta har de efter en pitch i våras valt att ta in både reklambyrån Garbergs och pr-byrån Jung.

-Idag tänker nog många fortfarande på mobiltelefoner eller vitvaror när de tänker på prisjämförelser. Men det är inte lika många som vet att de även kan spara pengar på dyra skönhetsprodukter eller träningsprylar. När svenskarna börjar e-handla allt mer vill vi få dem att få upp ögonen för att de kan spara pengar på nästan allt genom att prisjämföra. Vi har därför valt att börja jobba med två av Sveriges absolut bästa byråer och vi ser framemot samarbetet framöver, säger Carl Vult von Steyern, Sverigechef, Prisjakt.

-Vare sig man ska köpa en mascara eller en mikrovågsugn tycker vi att Prisjakt är en tjänst som skapar faktisk skillnad för människor idag. Dessutom har de väldigt spännande data som vi tillsammans kan omvandla till intressanta insikter både för den enskilde konsumenten och för allmänheten och på så sätt skapa kommunikation i förtjänta kanaler som både är relevant och meningsfull för människor, säger Jimmy Rodhelind, VD på Jung.

-Vi är stolta över att ha fått förtroendet att arbeta fram Prisjakts nya kommunikationskoncept och ser framemot att hjälpa fler konsumenter till smartare köp, säger Linda Renulf, Kundansvarig Garbergs Malmö