Vinterdäck - ny jämförelse på Prisjakt

Att prisjämföra däck har tidigare inte varit lätt. Visst har det funnits radannonser i dagspressen, och enskilda postorderfirmor har annonserat sina priser i facktidningar, men oftast har privatbilisten åkt till sin lokala däckhandlare och valt ett alternativ ur sortimentet. Nu finns vinterdäck som en jämförelsekategori på Prisjakt och även inom några dagar på Blocket Shopping.

– Vi är jätteglada att kunna presentera vinterdäck som en ny kategori på Prisjakt precis innan bytessäsongen drar igång, säger Magnus Bengtsson. Sommardäck var en riktig succé i våras, och vi har stora förhoppningar på att detta kan bli ännu bättre. Vi ser att vi fyller en viktig funktion för pris- och kvalitetsmedvetna bilägare, särskilt som vi har över 11 700 vinterdäck listade.

Hur hittar jag däck till min bil på Prisjakt?
Kolla vilken däckdimension du har på bilen just nu – det står på däcken, men också i bilens registreringsbevis. Gå in på vinterdäck hos Prisjakt och klicka i den dimension som passar din bil i sökfiltret.

Hur får jag däcken monterade på min bil?
De flesta onlinedäckhandlare har knutit till sig lokala verkstäder som erbjuder montering. En del kan skicka däcken direkt till verkstaden så att de ligger och väntar på dig när det är dags för byte. Någon butik har till och med bokning av monteringstid via sajten.

För mer info:
Läs mer om vinterdäck på Prisjakt, samt hos Transportstyrelsen