Privab Grossisterna AB har från 1 augusti anställt Jörgen Malmström som ny inköpschef. I hela sin arbetskarriär har han arbetat inom inköp och då i första hand med mat, dryck och konfektyr

Privab förstärker i organisationen

Jörgen Malmström kommer närmast från IKEA Group Sustainability och innan dess från IKEA Food Services AB där han har varit verksam i 14 år. Innan dess har han även arbetat inom ICA och med Nettos etablering i Sverige.

Samtidigt passar Privab på att förstärka inom försäljningsdelen där tidigare inköpschefen Göran Sandahl går in som affärsområdes/försäljningschef inom SVH/MyWay.

- Vi växer konstant inom alla områden och ser att vi framför allt behöver förstärka inom vår prioriterade bas servicehandeln, säger VD PA Melander.

PRIVAB Grossisterna AB bildades 2000 och är privata grossister i samverkan. Vår affärsidé är okomplicerad. Vi skall upplevas som det bästa alternativet för kiosker, service- och videobutiker, föreningar och tobakshandeln och dagligvarubutiker vid inköp av konfektyrer, snacks och drycker och inte minst sk klipp. 2018 omsatte vi 1,3 miljarder och vi är branschens snabbaste växande aktör.