Välgörenhetsgala för Norrlands små Hjältar – Säkra din plats redan idag

Välgörenhetsgala för Norrlands små Hjältar – Säkra din plats redan idag

Rekrytering och personaluthyrningsbolaget Professionals Nord arrangerar en välgörenhetsgala till förmån för Hjältarnas Hus byggnation av ett anhörighus för svårt sjuka barn och deras familjer – nu släpper Professionals Nord ytterligare 20 biljetter till allmänheten.

- Det känns fantastiskt att vara en del av ett företag som engagerar sig i att små hjältar och att deras familjer ska kunna ha en fungerade vardag när det är som svårast, berättar Emilia Höglund, Konsultchefsassistent hos Professionals Nord.

I Sverige finns sex sjukhusregioner där alla regioner utom Norrland har ett anhörighus för svårt sjuka barn och deras familjer. I dagsläget bygger Hjältarnas Hus ett anhörighus i anslutning till Norrlands universitetssjukhus och Professionals Nord arrangerar en välgörenhetsgala till förmån för Hjältarnas Hus.

- Jag är stolt över att vi på Professionals Nord får chansen att anordna en gala till förmån för Hjältarnas hus och att så många av våra kunder vill delta. Självklart önskar jag att inga barn skulle bli sjuka men när det väl händer tror jag att det är viktigt att låta familjerna få en trygg punkt, där syskon får vistas i en hemtrevlig miljö och där föräldrar har möjlighet att möta andra föräldrar i samma situation, säger Josefine Häggström, Konsultchef hos Professionals Nord

Under galakvällen kommer John Houdi vara konferencier, en av nordens främsta och erfarna eventunderhållare. Galan äger rum den 20:e maj i Umeå, Professionals Nord bjuder på hela galakvällen.

Vill du säkra din plats på Professionals Nords gala i Umeå den 20:e maj mailar du till felicia.karlsson@professionalsnord.se eller besöker Professionals Nords hemsida, www.professionalsnord.se, för mer information. Professionals Nord står för hela galan och transport från och till Sundsvall, du skänker valfri summa som går oavkortat till Hjältarnas Hus.

För den som önskar bidra till att familjer med svårt sjuka barn ska få möjligheten till en lite drägligare vardag är man välkommen att skänka sitt bidrag genom att Swisha till 123-303 75 95, Swish-kontot hanteras av Swedbank och alla intäkter går oavkortat till Hjältarnas Hus.

Om man som företag vill vara sponsor till välgörenhetsgalan finns det även möjlighet till att köpa sponsorpaket, all information finns på Professionals Nords hemsida www.professionalsnord.se.