Njut av trädgården - blås bort överflödet!

Blås bort löv och grönt!

Nu är det endast en sak kvar att ta tag i innan frugan kan börja plantera sina blommor och pyssla i trädgården. Det är att blåsa bort allt som är klippt och ligger utspritt över trädgården!

Egentligen är det inte så mycket att ta hand om i en sommarstuga. Gör det lätt, sätt er ned hela familjen och planera vad som verkligen måste göras denna sommar och vad som kan vänta till nästa. Sen är det bara att dela upp allt, någon snyggar till trädgården och någon annan inomhus med storstädning, grillrengöring etc.

Denna gång tipsar vi om ett snabbt sätt att snygga upp i den nyklippta trädgården genom att använda luftblås. Det finns Luftblås batteridriven 18V/36V eller Luftblås bensindriven. Om du redan har batteridrivna produkter från Makita så är det en bra och sparsam idé att köpa en luftblås utan batterier, annars rekommenderar jag en bensindriven.

Den batteridrivna luftblåsen på 18V klarar 80m/s med en batteritid på 75 min medan 36V klarar 93m/s och ca 30 min i driftstid. Båda har justerbar luftström.

De bensindrivna luftblåsarna har båda 4-taktsmotor samt en blåsström mellan 233 km/h och 313 km/h. Bensintankarna är stora Makita Luftblås BHX2501 på 0,52L respektive Makita Luftblås BBX7600 på 1,9L!

Är det en stor trädgård så rekomederas en bensindriven då luftströmen är så pass mycket starkare än de batteridrivna, vilket gör att det går mycket snabbare!

Lycka till!

Petra Larsson