Sommaren på landet - Röj upp på tomten

Dags att röja på landet?

Alla vet vi att när semestern kommer är det bara att sjunka mjukt ner i solstolen på gården och njuta av en bok eller att slumra till ett par minuter. Men det finns vissa måsten med en sommarstuga och vi vill ge ett par snabba tips på produkter att använda denna sommar!

När ni väl anlänt till landet finns det en sak som bör göras dag 1 - röj allt som är övervuxet! Makita har allt från luftblås, häcksaxar till röjsågar som vi mycket väl kan rekommendera.

Vad är skillanden mellan Makita röjsågar?Jo, vi börjar med liktheterma mellan Makitas bensindrivna röjsågar  EBH253U och EBH341U är designen, 4-taktsmotor och låg bränsleförbrukning. Skillnadern är effekten på motorerna, cylindervolymen, bränsletankens storlek samt den totala vikten på sågen. Det finns även en batteridriven modell som heter Makita batteidriven röjsåg BBC231URDE  där spänningen är 36V och helt utan avgasutsläpp. Den batteridrivna röjsågen är ett bra alternativ för den som dels tänker på miljön men också för den som vill ha en liten paus i solen medan batterierna laddas!

Efter att första dagen är avklarad på landet så är tipset att njuta av solens strålar och att ha en välansad trädgård!

Petra Larsson