Städat utomhus gör att du slappnar av!

Under sommaren är det många som inte kan slappna av och njuta av sin semester utan ser endast den långa lista på saker som skall lagas och fixas innan det är dags att gå tillbaka till jobbet. Första sommarbloggen gav ett tips som inte tar längre än 1-2 timmar att styra upp men som ger så mycket tillbaka!

Ta det lugnt, slappna av. Njut nu av att du tog semester och framför allt ett par timmar av din lediga tid för att röja upp i trädgården, hemma eller i sommarstugan. Steg 2- Klipp snabbt och enkelt till de häckar och annat i trädgården. Var inte för noggrann, gå loss för att sen njuta i solen med en glass eller fika.

Makita batterdriven häcksax eller Makita nätdriven häcksax? Arbetet blir gjort vare sig det är en nätdriven eller en batteridriven häcksax. Stor trädgård där mycket skall klippas? Antingen en lång skarvsladd och klipp alla häckar på en gång eller pausa i hängmattan då batteriet laddas - välj själv!

Men stressa inte- det är semester !

Petra Larsson

Proffsmagasinet Svenska AB