Här är den bästa metalldetektorn!

Vad har vi utökat med i vårt sortiment? För att kunna möta våra kunders olika behov har vi tagit in olika typer av metallsökare. Dessa finns i oändliga mängder och vi har tagit ut den senaste modellen som vi känner är riktigt smidig och fylld med svar på det ni söker.

Med en snygg och enkel design visar CST Berger upp sin detektor Magna-Trak 200 . Det är den en mycket kompetent metalldetektor som dels bara väger 1,3 kg och är vattentät. Den är 1,09 meter lång och har en hyffsat stor LCD display där du både har on/off knapp, volym, känslighets inställningar och batteristatus.

När du är ute och spårar är det lätt att läsa av displayen utan större ansträngning då den är placerad nära handtaget och på läsavstånd. Olika ljud hörs när föremål hittas och du ser värderna inom siffrorna 0-99. Självklart ger Magna-Trak signal beroende på hur stort föremålet är samt hur nära/långt bort det ligger.

Produktskaftet är ett vattentät aluminiumrör med en svart gummispets som lokaliserar föremål täkta av jord, snö, vatten och asfalt. Rent praktiskt kan ni hitta brunnslock, järnrör upp till 2,4 meter och tomtrör upp till 2 meter. Däremot kan den detektera större objekt upp till 4,6 meter och har en batteritid på otroliga 100 timmar!

Petra Larsson

www.proffsmagasinet.se