Handhållna övervakningskameror - se genom rök, mörker och regn!

Övervakningskameror från FLIR

Övervakningskamerorna LS-32 samt LS-64 från FLIR visar en tydlig bild på en människa i dörren av ett rökfyllt hus. Hade vi inte tittat genom kameran skulle vi bara se ett hus fyllt med rök och inte att det faktiskt står en människa i dörröppningen. För räddningstjänsten är detta ett enormt bra verktyg som gör det enklare och kanske snabbare att rädda människor som är i rökfyllda hus etc.

Kamerornas bild visar temperaturer som utstrålats från olika föremål etc. Det möjliggör att se genom regn, mörker, dimma och även rök.

Övervakningskamerorna från FLIR Systems är tillverkade för att klara utomhusmiljöer såsom regn, kyla, värme men är även dropptestad i betonggolv från 1 meter.

Övervakningskameran FLIR LS-32

Övervakningskameran FLIR LS-64