Mycket starkt resultat för Prognosias nya tjänst Aktiv Avtalspension

Prognosias förvaltning av premiepension har sedan starten haft en mycket stark värdeutveckling.

Efter stor efterfrågan från våra kunder lanserade vi i oktober 2011 även en förvltningstjänst för avtalspensionen, dvs. den del av pensionen som du får från din arbetsgivare.

Vi har gjort det enkelt för dig. I första steget identifierar vi exakt vilka avtalsområden du omfattas av. Sedan samlar vi all förvaltning under ett tak och förvaltar din avtalspension enligt samma framgångsrika modell som för premiepensionen.

Resultatet de första fem månaderna har varit mycket starkt och samtliga portföljer för respektive avtalsområde har överträffat sina jämförelseindex:

För aktuell resultatutveckling, se https://secure.prognosia.se/portfolj1

• Privatekonomi

Prognosia är ett finansbolag som erbjuder en aktiv pensionsförvaltning för privatpersoner. Bolaget startade 2007, har huvudkontoret i Borås med underkontor i Sundsvall och erbjuder idag förvaltning av både premie- och avtalspension. Vårt fokus är att öka kundernas framtida lön som pensionär. Våra strategier, enkla tjänster och goda placeringsresultat har gjort att omsättningen det senaste året nästan tredubblats till 29 miljoner och bolaget expanderar kraftigt. Idag hjälper Prognosia nästan 65 000 svenskar med pensionsförvaltning.
Mer information på www.prognosia.se.

Johan Rutgersson

Presskontakt VD 033-7992400