Pensionsbolaget Prognosia stärker sitt förvaltningsteam med Joakim Skoglund

Prognosia stärker sitt förvaltningsteam med Joakim Skoglund

Prognosia fortsätter att expandera och satsa framåt. Inom kort kommer en ny fond startas upp och nu förstärks förvaltingsteamet med ytterligare en duktig förvaltare, 34-årige Joakim Skoglund.

I samband med att Prognosia planerar att starta ny fond förstärks även förvaltningsteamet med en ränteförvaltare. Joakim Skoglund har, med sina nio år i finansbranschen, en gedigen erfarenhet och kommer närmast från Handelsbanken där han arbetat som aktiestrateg.

-Det här känns naturligtvis jätteroligt. Prognosia är ett av få bolag inom finanssektorn som växer och som har goda förutsättningar att även göra det i framtiden, säger Joakim Skoglund.

Idag förvaltar Prognosia premiepensionskapital åt 75 000 sparare och har över 6 miljarder kronor i sina nuvarande fonder. Den nya fonden blir den tredje vid sidan av Prognosia Galaxy och Prognosia Supernova och kommer enbart bestå av räntepapper.

-Den kompletterar våra andra fonder mycket väl och det här innebär att vi kan ge en ännu bättre och mer personligt anpassad förvaltning, säger VD Micael Wiklander.

-Att det blir Joakim Skoglund som tillsammans med Prognosia bygger upp den nya fonden känns väldigt bra, med sin gedigna erfarenhet och kompetens kommer Joakim komplettera teamet på ett utmärkt sätt, säger Micael Wiklander.

För mer information, kontakta gärna
Micael Wiklander VD 0735-038751

• premiepension
  • prognosia
  • pensionsförvaltning
  • ppm

Prognosia är pensionsbolag som förvaltar premiepension och avtalspension åt våra kunder. Vår affärsidé är att maximera kundernas förutsättningar till en bra pension genom att tillhandahålla tydliga, effektiva och professionella tjänster. År 2010 fick vi värdepapperstillstånd och startade diskretionär förvaltning, och står sedan dess under Finansinspektionens tillsyn.