Projectplace lanserar ny funktion för social dokumenthantering: integrerar med Dropbox och Google Drive

Projectplace, Europas ledande leverantör av sociala projektsamarbetsverktyg, integrerar nu sin dokumenthanteringslösning med Dropbox och Google Drive.  Det innebär att användarna nu kan dela dokument mellan plattformarna med en enkel knapptryckning.

Genom att Projectplace låter kunden använda sitt eget molntjänstprogram, kan användaren enkelt dela dokument som är lagrade i deras privata Dropbox eller Google Drive mapp med Projectplace.

“För Projectplace som var en av de första att lansera dokumenthanteringstjänster för 15 år sedan, är den här funktionen ett viktigt steg framåt. Moderna arbetsteam består av individer som har olika sätt att arbeta på. Vi erbjuder nu en sömlös integrering mellan olika molntjänster som möjliggör ett bättre projektsamarbete, “ säger Projectplace VD, Johan Zetterström.

Genom att integrera båda molntjänsterna, fortsätter Projectplace arbetet med att utveckla tjänsten och  möta användarnas olika behov. De nya funktionerna fortsätter att stärka Projectplaces position som Europas ledande projektsamarbetsverktyg, genom att erbjuda en kraftfull  projektöversikt och funktioner såsom Kanban-boards, Gantt-schema och chat-funktioner för nästan 900 000 användare runtom i hela världen.

Projectplace var en av de första att utnyttja fördelarna av SaaS, Software as a Service. Det behövs ingen hårdvara, ingen installation, och då når tjänsten via molnet var som helst och när som helst. Lösningen integrerar sömlöst med webbläsare, operativsystem och mobila enheter såsom smartphone.

• projektledare
  • projekthantering
  • projekthanteringsverktyg

Projectplace International är marknadsledande i Europa för projektsamarbete i molnet. Sedan 1998 har Projectplace varit i framkant när det gäller utveckling av onlinesamarbetsverktyg, där människan står i centrum och samarbete ses som nyckeln till framgångsrika projekt. Projectplace har sedan starten haft över 850 000 användare i mer än 130 000 projekt. Företaget har 170 anställda på huvudkontoret i Stockholm och lokalt i Amsterdam, Bangalore, Bryssel, Frankfurt, Köpenhamn, London och Oslo. Tjänsten är tillgänglig på sju språk.  Besök oss på www.projectplace.se