Projectplace och JES inleder unikt samarbete

Projectplace utvecklar ett projekthanteringsverktyg som fungerar som ett virtuellt projektkontor i molnet. JES erbjuder tjänster kring strategi och management för företag som vill jobba effektivare.

JES har dessutom en simuleringstjänst där långsiktiga projekt kan simuleras under några timmar vilket ger deltagarna kunskap och erfarenhet redan innan de sätter igång med projektet.
Ibland vill kunderna ha ett komplett upplägg, och genom Projectplace och JES unika samarbete kan kunderna nu få just det; simulering, stöd i hur projektet ska drivas för största effektivitet och ett konkret projektverktyg med virtuellt projektrum i molnet som de kan sätta igång och driva sitt projekt i på en gång.

-I ett första skede hjälper vi varandra med marknadsföringen, Projectplace marknadsför JES projektutbildningar på hemsidan och JES har med vårt projektverktyg när kunden efterfrågar ett projektkontor, säger Tobias Andersson COO på Projectplace.

Båda företagen möter ofta kunder som efterfrågar en komplett tjänst där både projektkontor, simulering och tänk kring effektivare projekt finns med. Genom att för vissa kunder slå samman kompetenserna hos båda företagen får kunden ett heltäckande erbjudande.

-När vi har tagit fram en strategisk plan för effektivare projektstyrning och kanske också gjort en simulering av hur ett framgångsrikt projekt kan se ut då vill en del kunder på en gång komma igång rent praktiskt och då är det en stor fördel för oss att också kunna erbjuda Projectplace verktyg och sätta igång kunden med det direkt, säger Johan Eskengren, VD på JES.

-Kundförfrågningarna kommer styra omfattningen på samarbetet i början och faller det väl ut kan ett mer formellt och mer omfattande samarbete ske längre fram, säger Tobias Andersson på Projectplace.

• molnet
  • projekthanteringsverktyg
  • social project management
  • projekt