Projectplace växer med 100 000 användare per år

Stockholm, 22 november 2010 – Nu har det webbaserade samarbetstverktyget Projectplace 600 000 registrerade användare. Antalet användare ökade med 100 000 under det senaste året.

I november 2009 angav Projectplace att en halv miljon användare hade registrerat sig sedan lanseringen 1998. På grund av den snabba tillväxten i Europa och den kraftigt förstärkta sälj- och marknadsföringsorganisationen har kundbasen ökat med häpnadsväckande 20 procent under 2010.

”Nu ser vi resultatet av vår nya säljorganisation och de omfattande investeringar vi gjort i marknadsföringen”, säger Pelle Hjortblad, VD på Projectplace International.

Varje vecka registrerar sig flera tusen nya användare hos Projectplace. Bland kunderna finns CapGemini, Deutsche Post DHL, Electrolux, E.ON, Manpower, NCC, PricewaterhouseCoopers, Samsung, Sony Music, Vodafone med flera.

”Onlinemarknaden har mognat och kunderna är mindre oroliga för att använda tjänster på webben”, säger Pelle Hjortblad. ”Nu kan vi verkligen fokusera på samarbete och på de sociala aspekterna inom projektledning och fortsätta förbättra användarupplevelsen för både befintliga och nya kunder.”

Bland många nya förbättringar har ett socialt kommunikationsverktyg integrerats i projektöversikten och i applikationen Projectplace for iPhone. Projectplace har också lanserat ett manifest som slår ett slag för Social Project Management och lyfter fram samarbete som den främsta framgångsfaktorn i projektarbeten. Många funktioner är idéer som kunderna själv kommit med och som de lämnat till företagets idéforum.

”Projectplace är enkelt att använda och helt intuitivt”, säger Alexander Gottschlich, Global Programme Manager på Vodafone. ”Programvaran bidrar till att minska restid och reskostnader enormt. Koordinationen går mycket fortare med möten online. Projektmedlemmarna kan prata med varandra utan att behöva träffas öga mot öga. Det gör att missförstånden blir betydligt färre.”

Mediakontakt Sverige:
Emma Hansson, Marketing Manager
E-mail: emma.hansson@projectplace.com
Pressrum för medier: www.mynewsdesk.com/se/pressroom/projectplace_international

Följ oss:

• projectplace for iphone
  • pelle hjortblad

Projectplace International, tidigare känt som Projektplatsen, är marknadsledande i Europa inom projektsamarbete på webben. Sedan 1998 har Projectplace varit pionjär inom utvecklingen av projektverktyg online, inspirerat av Social Project Management.Tjänsten är tillgänglig på sju språk och hittills har över 600 000 använt verktyget till att förbättra kommunikation och samarbete i sina projekt. Företaget har drygt 120 anställda med huvudkontor i Stockholm och lokala kontor i Frankfurt, Amsterdam, Oslo och Köpenhamn. Besök oss på www.projectplace.se/