Stockholms läns landsting väljer Projectplaces molnbaserade samarbetsverktyg

Sveriges största landsting, SLL, väljer Projectplaces molnbaserade samarbetsverktyg. Ramavtalet är en av de största affärerna för Projectplace i Sverige och hjälper SLL att hantera verksamhetens interna och externa processer, projekt och uppdrag. Avropet gjordes i oktober 2012.

”Det är både glädjande och entusiasmerande att Sveriges största landsting väljer Projectplace. Att få leverera effektiva, säkra, stabila och kostnadseffektiva samarbetslösningar till en av Sveriges mest samhällsnyttiga funktioner är naturligtvis hedrande, säger Johan Zetterström, VD på Projectplace.

Nyligen valdes Projectplace även in i Storbritanniens exklusiva ramverk för molntjänster för offentlig sektor, G-Cloud. Några exempel på andra kunder inom offentlig sektor är Sveriges Kommuner och Landsting, Landstinget i Uppsala län, Västerås Stad, Trafikverket, SMHI, Riksarkivet och Kungliga Tekniska Högskolan.

Kontaktperson för media:
Emma Hansson, Country Marketing Manager
Tel: 0768- 63 37 31, E-post: emma.hansson@projectplace.com

• johan zetterström
  • sll
  • molnbaserat samarbetsverktyg

Projectplace International är marknadsledande i Europa för projektsamarbete i molnet. Sedan 1998 har Projectplace varit i framkant när det gäller utveckling av onlinesamarbetsverktyg, där människan står i centrum och samarbete ses som nyckeln till framgångsrika projekt. Projectplace har sedan starten haft över 800 000 användare i mer än 120 000 projekt. Företaget har 160 anställda med huvudkontor i Stockholm och lokala kontor i London, Frankfurt, Amsterdam, Oslo, Köpenhamn och Bangalore. Tjänsten är tillgänglig på sju språk.  Besök oss på www.projectplace.se