Pressmeddelande -

Uppskattad föreläsning av Magdalena Forsberg och Annelie Pompe hos PROMAS i Göteborg.

"..NÅ MÅLET MED TANKENS KRAFT.." Dagens tema som handlade om mental träning och hur våra egna tankar antingen leder till motgång eller full framgång.

Magdalena Forsberg, svensk skidskyttedrottning och Annelie Pompe, världsmästare i fridykning och som bestiget b.l.a Mount Everest, berättade om sin resa hur de med hjälp av mental träning i att skapa visuella målbilder och förmågan att påverka egna tankar, varit avgörande för att nå hela vägen upp till absoluta toppen. Både Magdalena Forsberg och Annelie Pompe har arbetat med Lars-Eric Uneståhl, Professor och ledande forskare inom mental träning världen över och som ingår i PROMAS Forskningsråd.

- Att själv kunna styra tankarna istället för att låta tankarna styra dig, är grunden i den mentala träningen och oftast avgörande för att nå full framgång.

Peter Engstrand, Hälsoutvecklare på PROMAS inledde förmiddagen med att prata om vanor och ovanor och förmågan att bryta tankemönster, något som alla människor kan träna på och som kan leda till förbättrad hälsa och livsstil, för de flesta.

Dagens föreläsning blev en riktig fullträff och PROMAS tackar Magdalena Forsberg, Annelie Pompe och Peter Engstrand för ert personliga engagemang och inspiration att dela med er av kunskaper, erfarenheter, livsöden och framgångar! Vi tackar också alla som valde att besöka oss, för ert fina engagemang och positiva inställning till dagen. Stort tack alla!

• Friskvård

• promas föreläsningar
  • promas forskningsråd
  • promasmetoden®

• Skåne

"Hälsofrämjande arbete vinner i längden". Promas hjälper företag och organisationer att främja hälsa och välmående, på arbetsplatsen. Med PromasMetoden® erbjuder vi verktyg, utbildningar och föreläsningar inom våra huvudområden återhämtning, stresshantering och mental träning.

Mikael Wallin

Anette Smetana