Lena Dyfverman ny VD för Proxio AB

Lena Dyfverman, tidigare VD för bland annat konsultföretaget 4PL och Consafe Logistics Consulting, verksamt inom logistikområdet, har tillträtt som ny VD för Proxio AB den 1 februari 2010. Lena Dyfverman efterträder Christian Lauritzen, en av företagets grundare och huvudägare som nu slutar som VD då företaget lämnar entreprenörsstadiet och går in i en expansiv försäljningsfas. Christian Lauritzen blir kvar som styrelseledamot, samt kvarstår som delägare i bolaget.

- Det blir en spännande utmaning att utveckla Proxio i den kraftiga tillväxtfas som nu ligger framför oss, och med vår nya försäljningsstrategi med fokusering på partnersamarbeten, 3PL och 4PL aktörer, befintliga kunder såsom Volvo och Scania, och att vi nu tar en stor aktiv del i kundernas arbete med att sänka kostnader och minska miljöbelastning, ser vi framtiden an med tillförsikt säger Lena Dyfverman.

- För att kunna tillgodose våra kunders behov av kompetens med att ta fram transportupplägg utökar vi antalet anställda med flera personer och vi räknar med en kraftig omsättningsökning under 2010. Vi har redan påbörjat rekryteringsarbetet. Våra ägare, Volvo Technology Transfer och Chalmers KTH Capital, tror på fortsatt expansiv utveckling av Proxio och deras långsiktiga ägarambitioner stärker Proxio som bolag, avslutar Lena Dyfverman.

Kontaktuppgifter Lena Dyfverman: lena.dyfverman@proxio.se Tel 0737-164909

• besparing